02 December 2008

En hemlisbloggare bakom var lucka

NEW YORK Lottens julkalender är i full gång, vilket kan få negativa följder för Sveriges BNP. Eller som Lisa skriver: "Hejdå friska rosor på kinderna, välkommen sömlösa nätter, tandgnisslande och midnattssvakor."
Se på engagemanget i kommentarfältet så förstår ni!

Själv har jag aldrig följt kalendern så himla noga, än mindre försökt gissa på vem som är den så kallade hemlisbloggaren (man kan ju vinna hur galet man än gissar – men jag kommer inte ens på några dåliga gissningar, litterärt obevandrad som jag är).
Men jag blir alltid rörd över att se sådant engagemang som så kallade läsekretsar kan uppvisa! Det märks att Lottens dito delvis sammanfaller med Taffels.

Konceptet med julkalendern förklarades av Lotten igår. Idag varierade gissningarna mellan Gunilla Woldes "Totte" och Dante Alighieri (varav det första verkar ha legat närmast sanningen).

/Gunilla

2 comments:

  1. Gå nu till Julkalendern och gissa! Du kan ta en -- vilken som helst -- i denna hög:

    Åååågust
    Eyvind J.
    Rambaud
    Vesaas
    Guillou
    Mailer
    Moberg
    Maria Scherer
    Sandemo

    Och vips, hamnar du i stopet och kan vinna en t-shirt!

    ReplyDelete
  2. Ha! Så lätt får du minsann inte ännu fler kommentarer, i alla fall inte från mig. Över min döda kropp att jag gissar bara för att få vara med i lotteriet. Men en vacker dag ska jag nog lyckas komma på en någorlunda kvalificerad gissning...

    ReplyDelete