17 February 2009

41 + 2

STOCKHOLM Monica Antonsson är enormt tålmodig med att besvara frågor på sin blogg. Finns någon annan journalist eller författare som har en lika intensiv bloggnärvaro? Förmodligen nå'n i USA, men jag kommer inte på någon.

Här ett roligt exempel som visar hur skönt hon svarar på en fråga ställd i en ton hon nog är rätt trött på...

Anonym Anonym sa...

Det här citatet hittar jag på denna bloggsidan – "Det var vi som kontaktade Monica, för att försöka att få berätta vår sida av hela den här saken".
Här står ingenting om sanningen, ingenting om att Mia hade ljugit. Här står bara VÅR SIDA AV SAKEN! Det är en väldig skillnad på vår sida av saken och SANNINGEN, eller?
Ovanstående är skrivet av Mi i ett brev till Monica, eller rättare sagt till alla som läser på denna bloggen.

den 17 februari 2009 22:08

Blogger Monica Antonsson sa...

Anonym fegis

Jag blir så trött på alla angrepp från anonyma fegisar.
Oavsett vad de hör och ser leder det till att i det här fallet jag ska misstänkliggöras.

Mi skrev dessa rader när hon och Levi blev misstänkliggjorda för sin insats i den här historien. De tog kontakt med mig för att de ville berätta sin historia.

Så långt är allt gott och väl.

Tror du, Anonym, att min bok bara innehåller deras historia?
I så fall har du inte läst boken.
Deras historia var utgångspunkten och inget annat.

41 personer är intervjuade. De är bara två. Tror du att övriga 39 också berättar deras historia.

Svaret är nej.

Övriga 39 hade sina historier att berätta.

Dessutom erbjöds två personer att medverka som avstod, nämligen Liza och Mia. Det beslutet får stå för dem. Det är inte mitt bekymmer.

den 17 februari 2009 22:46

/Gunilla

No comments:

Post a Comment