07 February 2009

Hat och helvete

STOCKHOLM Så här föreställer jag mig att det är att skriva böcker... Anders Rydell berättar i Dagens Nyheter hur det var att skriva "Piraterna, de svenska fildelarna som plundrade Hollywood":
– Besvärligt, jag har hatat den här boken i två år. Att gå igenom all fakta har varit ett helvete, mest därför att den är så aktuell att det finns få pålitliga källor eller böcker i ämnet. Fast det är ofta det man hatar när man skriver som till slut blir bäst. Men är lite trött på fakta. Nu vill jag skriva något då man inte kan ha fel, bara vara dålig. Det är på något sätt lättare.
/Gunilla

6 comments:

  1. Vill du skriva om sanningen och Pirater. Skriv om hur x-pressen och Liza valde att göra. Fortsätt berätta och utreda sanningen om "Gömda"

    Att vändra andra kinden till är nog det många räknat med. Kan du visa at man kan slå tillbaka så visar det sig att Sanningen förr eller senare hinner ikapp.

    Man måste våga för att vinna. !
    Eftersom du har fördel av att befinna dig på Amrikansk mark så kan du säkert övebrygga kommunikationsproblem även om du tappar mobiler då och då.

    Have a nice day.


    Självklart så handlar det om djup och trovärdighet om man skall tro på det som sägs el. påstås i "Have a nice day!"

    Leroy

    ReplyDelete
  2. Jag har inte tappat någon mobiltelefon (på ett tag), den ligger tryggt i en kappficka i Harlem!

    ReplyDelete
  3. Hoppas du får tillbaka telefonen som låg kvar i kappan O att du faktiskt få te baks kappan!

    Leroy

    (Holder of the great seal!
    And i´m proud of it since I´ve got it from a president...)

    ReplyDelete
  4. Kappan hänger tryggt i min garderob.

    ReplyDelete
  5. Själv skriver jag som bäst i antingen självförsvar eller under häftig anstormning av aggression.

    Inga likheter i övrigt, och heller aldrig påtalat storhetsvansinne, vill jag påminna mig om att Strindberg skrev som bäst under frenesi och jag ger mig fan på att så även var fallet för Nietzche. :-)

    ReplyDelete
  6. Trevligt att se dig här i New York Tristan.

    Leroy

    ReplyDelete