12 April 2009

Brunch och bloggträff på Avenue B

NEW YORK Eftersom Elina Jonsson studerat mänskliga rättigheter, bott i New York i flera år samt i "mina" länder och talar några av "mina" språk och jobbar på FN/svenska FN-delegationen skulle man kunna tro att vi hade träffats någon annanstans än på nätet.

Men så är det – hon dök upp i en bloggkommentar här häromåret, apropå någon SvD-text som jag inte minns vad den handlade om. Och sedan länkade jag till hennes blogg apropå New York-promenader och lite annat, fast sedan hände inte så mycket mer utom att hon for till Georgien.
Och sedan blev det en bloggträff, fast i Stockholm i januari – dock inte med Elina men med hennes syster som berättade att Elina skulle tillbaka till New York igen, och att jag absolut borde ta kontakt.

Så det gjorde jag, och nu ska jag äntligen få ta del av Elinas saknade Alphabet City i påskdagssolen.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment