14 April 2009

Ickekontroll över nätet – nyinlagt i arkivet

NEW YORK Jag sysslar för närvarande med storstädning – ännu inte av pappershögarna och dammråttorna, men i datorn. Allt ska hamna i rätt mapp istället för att bara ligga och skrota på skrivbordet eller i "diverse att sortera"-mappen. Nödvändig men icke tillräcklig storstädning.
Som alltid när man städar hittar man saker och ting att försjunka i. Här är en 2,5 år gammal text som jag fann och genast lade in i textarkivet, om eventuell kontroll över Internet. Intressant! Jag antar att inget särskilt mellanstatligt kontrollorgan över nätet infördes – det borde man rimligtvis ha hört mer om.
Jag har ingen aning om vad som hände, berätta gärna den som vet. (Om jag själv börjar kolla så kommer jag garantera att fastna på nätet, som en fluga på ett flugpapper – och det vore ju dumt just nu när jag äntligen kommit igång med städningen, även om det var fel städning.)
Mitt textarkiv är fortfarande väldigt tomt för övrigt, en vacker dag ska jag mata på det lite mer systematiskt.

/Gunilla

1 comment:

  1. åh storstädning och mappande låter alldeles underbart..!

    ReplyDelete