12 April 2009

Just nu kan jag inte kolla mina mail


Det där med godzilla@kinn.se funkar tyvärr inte så bra heller just nu. Telia godtar inte något av mina e-postkontons lösenord, och när jag ska skaffa nya hamnar jag bara i en återvändsgränd på Mina sidor.
Så ni får ringa mig om det är nå't, eller skriva här i kommentarfältet, eller maila gunilla.kinn@tt.se tillfälligtvis. Jag ska ringa till Telias kundtjänst om de har öppet under söndagen och be att de skärper sig.

Uppdatering 12 april: Jaha, det var ju kul. Nu har jag ägnat 20 minuter åt att gå vilse i labyrinterna i Telias röststyrda, automatiska kundtjänst. Det verkar dessvärre som att jag inte kan få någon hjälp förrän nästa kontorstid. På tisdag alltså.
Vi får se hur många mail jag förlorar till dess eller hur många mail jag bara inte kommer åt, för att lösenorden inte fungerar. Jag har alltså inte en chans att tömma maillådan där det tycks ligga några alltför stora filer.
Idag går det förresten inte alls att logga in på Mina sidor. Jag får nu bara upp en helt tom sida. Igår var det inga som helst problem att komma åt allt: mailkonton, fakturor, rubbet.

Uppdatering igen: försökte ju i december lösa detta medelst vidarebefordran till mitt gmail-konto, men det borde jag tydligen ha underhållit bättre. Där fanns inga mail alls sedan dess (se bilden).

/Gunilla

6 comments:

  1. Jag försökte i torsdags morse, den 9:e, få fram ett meddelande till dig (inordinär kanal) om att din mejlbox uppenbarligen var "tjock". Hoppas att det gick fram.

    /S

    ReplyDelete
  2. Men skaffa ett typ hotmailkonto, vetja

    ReplyDelete
  3. Haha, det var länge sedan man såg Hotmail i sammanhanget... Jag har faktiskt ett gmail-konto. Men TT-adressen duger väl?

    S,
    Ditt meddelande har jag nog tyvärr inte fått!

    ReplyDelete
  4. Har läst dina uppdateringar.

    Jag har ett artkeltips om man nu får skriva i egen sak så att säga (Guilou och Marklund får ju göra det varje vecka). Men du får nog själv gissa dig till vad tipset är.

    /Stefan

    ReplyDelete
  5. Gunilla,

    för något år sen var det ett tv-reportage om en person som försökt nå fram till kundtjänst hos Telia i närmare fyra månader, utan att komma förbi alla röststyrda återvändsgränder. Men i slutet av reportaget så berättade de hur han till slut gjorde: eftersom det faktiskt fortfarande finns telefoner utan tonval, så kan en del (gamlingar?) inte komma någon vart med snurrksivan. Därför kopplas man till telefonist om man väntar utan att göra ett val länge nog.

    Vet inte om det fortfarande fungerar så, men det är värt ett försök.

    ReplyDelete
  6. Michael,

    Aha, bra tips - det ska jag absolut testa...
    Tycker jag väntade bra länge ibland, blev alldeles handlingsförlamad när inget av alternativen stämde in på mig. Innan jag slängde på luren en av gångerna skrek jag faktiskt några riktigt fula svordomar rakt in i den - det var nog tur att blott en automat hörde dem.
    Förresten, jag har nog varit med om sådana där "du kopplas nu till kundtjänst"-varianter, när man framstår som så hopplös att endast en människa kan hjälpa en. Jag var nog nära en sådan variant idag. Men det var ju helgdag, så kundtjänstn verkade inte vara bemannad.
    Bra med ett sådant reportage! Jag har tänkt på att det måste finnas massor med journalistiska utmaningar i att visa hur gamla drabbas av all automatisering av tjänster.

    ReplyDelete