01 May 2009

American Breakfast Gunilla style


NEW YORK Som jag skrev häromdagen, jag tycker det är lite roligt att bekräfta fördomarna om att bloggar mest handlar om vad man äter. Detta är min frukost idag – caffèllatte (numera serverad i en rejäl bol), multigrain bagel med getost och färsk koriander, äppelmunk samt lönnsirapyoghurt med pecannötter och skivad banan.

Och så tre tidningar till det: AM New York, Metro och Harlemblaskan Amsterdam News.
Vi får se om jag läser dem. Jag har blivit otroligt dålig på att läsa papperstidningar. Tyvärr. (Jag känner moralisk skuld när jag läser om hur exempelvis Boston Globe kämpar för sin överlevnad. Nostalgi för döda träd, jag vet.)

Uppdatering: på begäran av Pipopp – dagens outfit!



Har inte tänkt att det ska bli något särskilt bloggtema, men den här blusen är så fin så den kan jag gott visa upp. Har en likadan gammelrosa – båda från H&M Harlem.
Jag får inte in hela mig i Photo Booth, men för upplysnings skull kan jag meddela att jag har en vid, svart kjol till – väldigt fint tillsammans, faktiskt!

/Gunilla

4 comments:

  1. Ja, nu väntar vi bara på rapporter om dagens outfit, så är bilden komplett ...
    ;-)

    Men för att ta fasta på frukostbilden - en sådan som din skulle jag gärna bli bjuden på.

    ReplyDelete
  2. Jahapp. Nu saknas det bara lite inredningsbilder från det egna hemmet också. Du vet, en närbild på en blomma i en kruka, ett par ljusstakar eller ett överkast. :-))

    ReplyDelete
  3. Alla blommor f n vissna, men här ett foto från förra året!
    http://harlemhomeawayfromhome.blogspot.com/2008/06/lediga-dagar.html

    ReplyDelete
  4. Fina blommor och en trevlig lägenhet. Gissar att du trivs bra där. :-)

    ReplyDelete