22 May 2009

Apropå Voltaire

NEW YORK På Isobels blogg pågår en intressant diskussion om yttrandefriheten och dess gränser, apropå att Ahmed Rami bjudits in till en diskussion om detta i Linköping. Ta del av den!
Jag står vad jag vet inte på de där listorna över judevänliga journalister, trots att jag i ett par år var New York-medarbetare åt Judisk Krönika (i mitt umgänge finns för övrigt en salig blandning av judar och palestinier, av olika åsiktsriktningar).
Men – trivia – jag har träffat Ahmed Rami, långt innan han blev känd för sina Radio Islam-sändningar.
Han var nämligen min franskvikarie i några dagar, omkring 1988 eller så. Jag minns inte att han drog någon som helst antisemitisk propaganda på lektionstid. Däremot minns jag hans rätt trista Palme-skämt, som han själv tyckte var oerhört roliga.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment