05 May 2009

Hotellromantik V

NEW YORK Hotellromantiken som grasserat här på sistone har nu dykt upp som bakgrundsbild på min Twitter-sida...



...och nu även i annan form (med andra etiketter) även här:


Nytt Twitter-flöde alltså, för Korrespondenterna.

För att verkligen leva upp till journalist-romantiken lade jag först till ett Tintin-huvud som porträtt. Men det vore ju faktiskt ett präktigt upphovsrättsintrång mot Moulinsart (som äger Tintins rättigheter). Det bär mig emot, så jag besinnade mig. Vi får utöva vår hommage till Tintin i andan istället.

Förresten, om ni inte visste det så finns det en finfin Tintinbutik, i mitt kvarter i Gamla stan. Jag har inte riktigt gått loss där, men jag brukar köpa några fina plastmappar med Tintinmotiv när de finns inne.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment