08 November 2009

Julklappstips: Vingklippt

Om ni inte vet vad ni ska ge släkten i julklapp, varför inte köpa Vingklippt av Elisabeth Hermon? Gör det!

Jag köpte den som julklapp till mig själv i fjol, och i år funderar jag starkt på att skänka en till Expressens chefredaktör Thomas Mattsson. Han vore bokens viktigaste läsare.

Här är ett utdrag ur ett läsarbrev till Elisabeth:
"Efter att man läst din bok sitter man med sammanbitna tänder och knutna nävar och önskar att de hemska människorna kunde straffas på något sätt, och så inser jag att jag sitter här med ”vapnet” i min hand. Din bok har fått mig att förstå vad som hände och vem som gjorde rätt och fel, så för mig har du förändrat hela världen, och antagligen för alla som läst din bok. För att inte tala om alla som vi läsare berättar det för … som ringar på vattnet så vet snart alla att Mia är en bedragare och att Marklund är en mycket…hmm…tveksam journalist/författare, milt uttryckt."
/Gunilla

No comments:

Post a Comment