10 December 2009

Erixon gillar något Obama säger!

Det här är breaking news! Dick Erixon skriver:

Jag är förvånad. Överraskad. Men kanske är det så att vi här ser tecken på att Barack Obama till slut verkar växa in i rollen som Amerikas president.

Det här är det första talet jag gillar av Obama, sedan jag hörde honom på demokraternas konvent sommaren 2004. Det här var första gången han inte höll en repris av det talet.

Fortsätter Obama i den här tonen, då får jag kanske ompröva min mycket kritiska hållning….

Det är en rejäl omsvängning. Erixon har knappast någonsin erkänt att Barack Obama gjort eller sagt något bra. (Jag har ännu inte hört fredspristagarens tal och har inga synpunkter på det.)

Uppdatering: Det verkar verkligen ha varit ett bra tal, av referaten att döma – som detta av Mats Larsson i Expressen.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment