21 September 2010

Några godbitar ur bokmässeprogrammet i Göteborg

Nu med karta! Klicka på bildfilen.



Här kommer tips på Gunilla-relaterade programpunkter under Bokmässan i Göteborg – i grafisk form (kartan ovan) och som lista! Skriv ut/av och gå dit!

Listan kan komma att kompletteras om jag får kännedom om fler vänner och bekanta som medverkar i olika sammanhang.

Min Edward befinner sig för det mesta i montern hos sin arbetsgivare Centrum för Näringslivshistoria, B04:70:

Närmaste fem dagarna är det dock bokmässan för hela slanten. Jag befinner mig i monter B4:70 och håller föredrag, bjuder på porter, signerar böcker etc. Dessutom har jag sällskap av massa kollegor samt Peter Pluntky från antikrundan som visar bokmässans tyngsta och dyraste bok. Hjärtligt välkomna!

Jag kommer blogga från mässan på min jobblogg http://www.naringslivshistoria.se/Aktuellt/Teamblogg1 men i bästa fall hinner jag blogga om kvällarnas nätverksaktiviteter (barminglet med alla författare, förlagsfolk etc.) här. Samt kanske lite annat skvaller här på min privata blogg.


Programmet dag för dag

Torsdag
14–14.30 Centrum för Näringslivshistoria, B04:70
Edward Blom kåserar:
”1710 års mat i slott och koja – till åminnelse av slaget i Helsingborg”

14.15 Recito, A02:70
Min mamma Anne-Charlotte Kinn berättar om sin bok Pojken bakom väggen*).
Se även:

14.30 Vi Läsers scen/Svenska tidskrifter, B05:60
Unni Drougge och Katarina Wennstam diskuterar alfahannar i litteraturen med Vi Läsers chefredaktör Nina Solomin.

15.15 Svenska Journalistförbundet, B09:59
Min kloka kompis Karin Lilja och hennes medförfattare/syster Åsa Uhlin berättar om sin handbok för redaktörer.
”Redaktör” säljs till mässpris: 100:-!

OBS! SJF har massvis av bra programpunkter som ser mycket intressanta ut på papperet -- kolla in:



Fredag
13.00 Recito, A02:70
Mamma (Anne-Charlotte Kinn) berättar om sin bok Spår som försvinner*).

*) Båda böckerna finns naturligtvis att köpa i montern!

14–14.30 Centrum för Näringslivshistoria, B04:70
Edward Blom kåserar om 1710 års mat.

14.30 Vi Läsers scen/Svenska tidskrifter, B05:60
”Därför återvänder jag till Zimbabwe” – Petina Gappah, jurist och prisbelönad författare, återvänder till sitt hemland för att starta ett litteratur- och läsprojekt. I samtal med Vi Läsers chefredaktör Nina Solomin.

15.15 Svenska Journalistförbundet, B09:59
Paneldiskussion: Varför ersätts utrikeskorrar av frilansar?”



Lördag
14–14.30 Centrum för Näringslivshistoria, B04:70
Edward Blom kåserar om 1710 års mat.

14.30 Vi Läsers scen/Svenska tidskrifter, B05:60
Beate Grimsrud, aktuell med En dåre fri, samtalar med Vi Läsers chefredaktör Nina Solomin om konsten att förvandla privata erfarenheter till litteratur och att skildra psykisk sjukdom i romanform.

No comments:

Post a Comment