27 June 2007

Brunnsgatan nästa?

WASHINGTON D C Nu har jag äntligen skrivit klart min artikel-om-Stureplan-på-distans. Nämligen indirekt om restaurangen Pontus! av Pontus Frithiof och mer direkt med Andreas Hedlund. Som jag alltså intervjuade igår, och vars goda egenskaper apropå det jag intervjuade honom om – ledarskap – jag upptäckte på matlagningskursen jag gick i vintras.

Detta reportage i Restauratören, om Pontus Frithiof himself och om konsten att öppna en krog, är skojigt och välskrivet! Jag vill också jobba på restaurang, kanske borde jag söka jobb som värdinna på Brunnsgatan eller nå't i sommar... Om inte annat lär jag proväta, kolla in menyerna så kommer ni också att vilja det.

Nu blir det dock cocktailparty med säkerhetspundits och andra på Pennsylvania Avenue!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment