08 April 2008

Jag har fått en ny lägenhet


NEW YORK Så här såg det ut i mitt arbetsrum igår!
Det spacklades, slipades och målades så det stod härliga till. Nu har alla rum (vardagsrum, sovrum, arbetsrum, badrum, hall och kök) blivit alldeles vita och fina. Massor av skavanker och slitage, spår av fuktskador (till följd av snömassor på taket för några år sedan, jag bor högst upp), flagnande målarfärg och fula håltagningar är nu ett minne blott.
Kvar finns alla kläd- och pappershögar som flyttats runt i lägenheten de senaste dagarna. Jag var ju helt oförberedd på att målarna skulle komma i fredags eftersom hyresvärden glömt berätta....så det är ganska rörigt här nu. Och så luktar det mycket målarfärg, förstås.
Men det är väldigt fint, känns som att jag har fått en helt ny lägenhet! Eller som att jag kommer att få, när jag en vacker dag gjort i ordning inventarierna.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment