11 December 2008

Glapp i kommunikationen

NEW YORK Tyvärr har det uppstått ett glapp i postgången från Stockholm, vilket innebar att jag inte förrän nu fått veta att en Teliaräkning inte drogs med autogiro i slutet av september som den skulle – vilket inte syntes på Mina sidor – och så vidare och så vidare och så vidare.
Detta gör att jag tyvärr för närvarande inte kan ta emot e-post till min vanliga adress. Abonnemanget ska öppnas inom kort, har jag fått besked om från Telias kundtjänst (fast det där med "inom några minuter" verkar tyvärr inte stämma).
Men om någon som läser detta behöver komma i kontakt med mig omedelbart så får ni ringa eller nå't!
Obs, skicka gärna e-post, för den försvinner inte – jag kan bara inte kolla den just nu.

Uppdatering I: Jag har just fått veta att e-post som skickas till min vanliga adress studsar tillbaka. Inte kul!
På Telias kundtjänst lovade de dels att tjänsten skulle börja fungera igen efter några minuter, dels att den post som skickas skulle lagras i lådan. Ska ringa dem igen och bråka lite... Har redan skickat ett långt och argt brev till kundtjänst om hur de redovisar fakturorna (som ser betalda ut i Mina sidor) och om deras idiotiska och irrelevant formulerade felmeddelanden... För att inte tala om hur arg jag i tio års tid, eller mer, varit på deras undermåliga webbmail-tjänst. Eller hur otroligt arg jag var här: Vad sysslar Telia med?
Alltså: vänta med att skicka mail till mig, tills jag skrivit här att det fungerar igen, eller använd tillsvidare gunilla.kinn@tt.se.

Uppdatering II: Telia – don't get me started. De har tillfälligtvis stängt ned hela klabbet – telefonnumret i Stockholm, min vilande hemsida och min e-post. Thanks for telling me.
Jag måste nog säga upp alla mina abonnemang med Telia (synd för dem, för de brukar få cirka 5 000:– om året från mig – rätt så mycket i onödan, eftersom jag har två andra Internetleverantörer, ComHem och Verizon). Jag blir bara arg.
Och jag som igår skickade ut mängder av förslag på artiklar och annat till alla möjliga redaktörer. Det är inte alla som förstår vad som händer när, eller ens märker att, mail studsar tillbaka.
I bästa fall kommer min e-post igång under dagen. Möjligen först imorgon. Läget är mycket oklart. Men, använd alltså tillsvidare gunilla.kinn@tt.se.
Den tjej jag senast talat med på Telias kundtjänst hade åtminstone vett att se att de själva gjort fel och varit klantiga – hon sade att de därför ska stryka en öppningsavgift på 3 000:– + 975:– som jag inte ens visste om att de hade debiterat...
Nu ska jag gå och lägga mig, efter att ha wheelat och dealat med Telias Mina sidor och olika kundtjänst-avdelningar hela natten.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment