02 February 2009

Norrländska luftslott

STOCKHOLM Trogna bloggläsare vet att jag skrev mycket om Obol-soppan när det begav sig. Bedrägeri (jag kan inte tro att det handlar om något annat även om det inte finns någon fällande dom...) och mytomaner (?) i skön, norrländsk-italiensk/schweizisk blandning och med kopplingar till Karibien. Fascinerande som fan. För att hålla storyn vid liv, idag skriver Norrbottenskuriren om senaste nytt. Det handlar bara om lösryckta meningar och enstaka observationer, men som en liten påminnelse...

/Gunilla

1 comment:

  1. Ny artikel om Obol i www.kurriren.nu idag.

    Allt är hårresande i den affären. Men visst, jag slutar ändå inte lyfta på ögonbrynen. Varningsflaggorna är ju så många om man är yrkesskadad om jag är. En Madoff-affär i mikroformat i litet nordpolsland.

    Samma slutsats som jag haft. Psykopati! I alla fall för Bo Johansson.

    ReplyDelete