30 October 2009

Nytt Twitterflöde: @gunillasmat



Twitter – och bloggar, för den delen – beskylls ju ofta för att mest handla om "vad avsändaren åt till frukost". Som ni ofta sett här har jag därför tyckt det var lite roligt att publicera diverse frukostavbildningar, som om någon nu skulle bli uppretad av det. Ovan en bild tagen häromdagen.

Nå, nu har jag förutom mitt vanliga Twitterkonto, @gunillakinn, ett separat flöde som enbart kommer att handla om mat i olika former: @gunillasmat.

En och annan frukost dyker säkert upp där, men även andra måltider. Förutom att det blir en sort matdagbok för mig själv och för den som till äventyrs är intresserad så kommer jag att använda flödet för att länka till recept, krogrecensioner och annat matrelaterat – även sådant som rör politiska aspekter på livsmedel. Eller, vi får se vad det blir; jag har ju just börjat mattwittra.

Fotot som jag använder på Twittersidan känner ni kanske igen från min gamla, flottiga bildgåta...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment