Häromdagen talade jag med en litterär agent här i New York, som gav exempel på frågor som han hoppas besvaras i framtida böcker om valrörelsen. Ett var: "Hur gick det egentligen till när Sarah Palin utsågs?".
Jag gissar att svaret på kommer att handla en hel del om kampanjstrategen Steven Schmidt – och att poängen med Palin inte bara vara att locka väljare bland kvinnor/lantisar/småstadsbor/Joe Sixpacks eller att profilera McCain som outsider, maverick och reformer, utan inte minst det som en kommentator skrev här på bloggen i juni:
In addition to her overwhelming attraction on the oil/energy issue and the female/disaffected Hillary voters, her human interest story will generate millions and millions of dollars worth of publicity and media coverage — essentially free to the McCain campaign — more than offsetting Obama’s reported money advantage.Smart drag av en resurssvag kampanj, funkade tyvärr inte så bra hela vägen.
Publiciteten kring Troopergate är också gratis. Men det är inte troligt att all reklam är bra reklam för republikanerna.
/Gunilla
No comments:
Post a Comment